Activitat

Del 11/03/2024 al 20/06/2024
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

De dilluns a dijous, a les 10 i a les 11.30 h.

Tarifes

Activitat gratuïta.

La Fundació Bancaixa, amb la col·laboració de CaixaBank, presenta una nova edició dels seus tallers socials que promouen la inclusió a través de l’art de dos col·lectius prioritaris en el seu programa de mediació cultural i artística: persones amb discapacitat i persones en risc d’exclusió social.

En esta edició, els tallers estan vinculats a la mostra Eduardo Arroyo, una de les retrospectives de referència en l’exhibició de l’artista internacional i la primera que es realitza a Espanya després de la seua mort en 2018. El recorregut expositiu viatja per la trajectòria creativa d’Eduardo Arroyo al llarg de més de 50 anys amb peces que van des dels anys 60 fins a 2018, mostrant les diverses disciplines que va abordar Arroyo en la seua producció artística amb presència tant de pintures com d’escultures, dibuixos i collages.

El taller gira entorn de l’obra d’Eduardo Arroyo Cristóbal Colón (1992), protagonitzada per la reconeguda figura de Mickey Mouse. Les persones amb discapacitat versionaran aquesta obra amb pintures de tela que aplicaran lliurement sobre l’esbós del llenç de Arroyo.

Els col·lectius en risc d’exclusió treballaran amb un vocabulari visual extret del particular univers iconogràfic d’Eduardo Arroyo i amb la mateixa tècnica que l’artista utilitzava: el calc d’imatges en paper ceba. Després traslladaran a un suport de tela amb fons negre eixes imatges que complementaran l’esbós de l’obra Cristóbal Colón siluetat en la tela, i que hauran de pintar amb una àmplia gamma de colors.

En finalitzar, tots els participants descobriran que han treballat sobre una samarreta que podran emportar-se a casa amb el seu disseny únic i personalitzat.

Al costat d’estes activitats, el taller es converteix en l’espai per a una obra col·lectiva en la qual els participants de cada grup treballaran en un de les icones de l’obra de Arroyo: les mosques. Cadascun dels grups realitzarà uns quants exemplars en volum d’este insecte, per al que hauran de calcar, retallar, pintar, muntar i finalment col·locar de forma ordenada els exemplars en un panell de fusta, emulant una de les imatges que Arroyo inclou en la seua cèlebre obra El Cordero místico (2008-2009).

Els tallers es realitzen de dilluns a dijous en dues sessions, una a les 10 i una altra a les 11:30 h. Existeix la possibilitat de realitzar l’activitat en horari de vesprada, a partir de les 16:30 h. Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleressociales@fundacionbancaja.es o en el telèfon 963 813 993. L’activitat és gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià.

Fotos

Vídeos