Exposició Valdés. Una visió personal

Del 06/10/2017 al 25/03/2018
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23 , València
Visites guiades gratuïtes: divendres i dissabte, de 19:30 h a 20:30 h. Imprescindible inscripció en el correu electrònic:  visitasguiadas@fundacionbancaja.es. Aforament màxim: 25 persones per visita.

Fundació Bancaixa presenta l'exposició antològica Valdés. Una visió personal integrada per prop de 150 obres que de manera retrospectiva recorren tota la trajectòria en solitari de l'artista valencià des dels seus començaments a principis dels anys 80 fins a l'actualitat, descobrint al públic una part important d'obra inèdita. La selecció d'obres, procedents de col·leccions particulars i dels fons artístics de la Fundació Bancaixa, mostra per primera vegada de forma conjunta totes les disciplines en les quals l'artista s'ha expressat al llarg d'aquests més de 35 anys, des de la pintura i escultura fins al gravat o les arts decoratives.

Comisariada pel catedràtic d'Història de l'Art Kosme de Barañano, l'exposició parteix d'un repàs a les seues primeres obres matèriques per a a continuació avançar cap a altres mirades temàtiques, especialment dels últims deu anys, com els retrats, els bodegons (les cartes de la baralla, els gelats, les fulles dels arbres, els periòdics, etc), les variacions sobre Matisse, les màscares africanes o la crítica a la pròpia història de l'art.

La mostra revisa també la seua escultura, detenint-se en la de l'última dècada, menys coneguda a Espanya i que ha sigut presentada en el Botanical Garden de Nova York, en la Plaza Vendome i recentment a València i Singapur. Partint d'aquelles peces en fusta ja icòniques dels 80 com las Meninas (variacions sobre Velázquez) o las Bañistas (variacions sobre Picasso), l'exposició evoluciona temàticament cap a la seua escultura més recent (màscares, retrats o icones de la nostra cultura com la imatge de Mickey Mouse), i mostra esbossos de les seues creacions per a espais públics urbans de diferents ciutats del món.

En un tercer aspecte didàctic, l'exposició realitza un repàs pels materials i tècniques utilitzats per l'artista, no solament pels materials clàssics (marbre, bronze o ferro colat), sinó per la seua experimentació més recent (resines blaves, epoxi, filferros o espills). A més, es presenten tres sèries de gravats, així com mobles i arts aplicades.

Amb motiu de l'exposició s'ha editat un catàleg que, al costat de la reproducció de les obres presentades en la mostra, presenta un text de recerca de Kosme de Barañano, que analitza l'essència i la trajectòria del treball de Valdés, considerat el més internacional dels artistes contemporanis espanyols.

Dins de les activitats complementàries a l'exposició, es van a realitzar tallers d'art gratuïts específics per a tres col·lectius: escolars, persones amb diversitat funcional i persones en risc d'exclusió social.

L'exposició es pot visitar fins al 25 de març de 2018 de forma gratuïta en el Centre Cultural Bancaixa (Plaça Tetuán, 23. València) de dilluns a dissabte, de 10 a 14 h i de 17 a 21 h, i els diumenges de 10 a 14 h.

© Fundació Bancaixa, 2006 - 2017. Tots els drets reservats.

Tfn. 96 064 58 40

tancar